Wednesday 27 April 2022

Kek Lapis Ulang Kayangan

Kek Lapis Ulang Kayangan


    Assalamualaikum dan selamat pagi semua... Hari ni aku nak share resepi kek lapis yang last untuk raya ni. Rasa dah tak larat dah nak menghadap oven nak melapis kek ni. Dekat-dekat nak raya ni cuma nak buat kek butter la pulak.... Untuk kek ni rasa dia agak meriah dan bahan-bahan pun agak mewah... Memang patut cuba kek lapis ni.... Kalau ada yang teringin nak mencuba boleh tengok resepi kat bawah tu.... Bye...


Kek Lapis Ulang Kayangan



Kek Lapis Ulang Kayangan
C&P :  Azbah Al Idlan ( FB Resepi Mama Kent )


Bahan-bahan

Bahan A
500gm butter
10 biji telur
150gm gula kastor
250gm tepung ( aku guna tepung hong kong )
150gm horlicks
750gm cream cheese
1 sudu ovelate
susu manis ( secukup rasa ) - aku letak 300gm
pewarna putih ( aku tak letak )


Bahan B
oreo crush
biskut biscoff ( dihancurkan )
cadbury ( dipotong kecil )


Cara-cara
  1. Pukul butter, gula dan ovallate sampai kembang.
  2. Masukkan cream cheese, pukul sampai betul kembang, masukkan telur satu persatu. Seterusnya masukkan bahan A yang lain. Pukul sampai kembang dan sebati.
  3. Sediakan bahan B. Masukkan adunan dalamloyang dan tabur setiap bahan B.Bakar ikut kesesuaian suhu oven masing-masing. Dah masak ulang langkah yang sama sampai habis.
  4. Biarkan sejuk dahulu. Lebih bagus potong masa tengah sejuk-sejuk.
  5. Selamat mencuba.



Kek Lapis Ulang Kayangan

No comments:

Post a Comment

harap maaf kalau saya lewat atau tak sempat balas komen anda ...