Wednesday 7 August 2013

Biskut Nestum




   Assalamualaikum dan selamat pagi semua.... Ada yang dah bangun sahur ka....?? Rasanya awal lagi kan... Aku berjaga tengah pagi buta ni pun sebab tengah nak siapkan kek... Memang penat. Ni benti kejap. Amek angin. Sambil-sambil tu boleh la aku update blog aku ni. Aku cuma nak kongsi resepi biskut nestum yang telah aku buat... So, sapa yang teringin nak makan biskut nestum boleh la try buat. Ok la, aku nak sambung buat kek pulak ni... Babaiiiii....




Biskut Nestum
C&P : Kak Wan

Bahan-bahan

Bahan A
-130gm mentega
-20gm shortening
-50gm gula kaster
-1 sudu teh esen vanila

Bahan B
-140gm tepung rose
-20gm tepung jagung
-50gm nestum di kisar halus

Hiasan : Kuning telur dan nestum


Cara-cara :
  1. Panaskan oven pada suhu 150C.
  2. Pukul bahan A hingga berkrim. Masukkan bahan B dan uli hingga menjadi doh.
  3. Canai dan terap dengan acuan. Sapu dengan kuning telur dan tabur nestum diatasnya.
  4. Susun di dalam dulang pembakar yang telah digris terlebih dahulu. Bakar pada suhu 150C selama 25-30 minit.
  5. Sejukkan dan simpan di dalam bekas kedap udara.







No comments:

Post a Comment

harap maaf kalau saya lewat atau tak sempat balas komen anda ...