Thursday, 7 September 2017

Almondise Kiss


     Assalamualaikum dan selamat petang semua.... Maaf la, kemarin tak sempat nak update resepi ni... Terlupa. Nak buat macam mana... Hihihi.... Sebab hari ni ada kelapangan sikit, maka sempat la aku update resepi kek lapis ni... Memang sedap tau... Tak rugi kalau cuba... Kalau ada yang teringin nak rasa kesedapan kek lapis ni boleh la tengok resepi kat bawah tu... Lepas ni aku nak post resepi kek lapis yang lain pulak... Ok la... Byeee....




Almondise Kiss
Resepi : Hartini Halias / Resepi Mama Kent

Bahan A
12 biji telur
6 biji putih telur
150 gm gula halus
1 sudu makan ovallate
250gm tepung hong kong
1 peket serbuk aiskrim vanilla

Bahan B
16oz mentega
1 tin kecil susu manis
500 gm cream cheese

Bahan Hiasan
Pewarna hitam / coklat
250 gm coklat masakan
150 gm almond cincang

Cara-Cara
  1. Bahan A - Pukul telur, gula dan ovallet sehingga kembang. Kemudian masukkan tepung dan serbuk aiskrim. Pukul sehingga sebati.
  2. Bahan B - Pukul berasingan. Kemudian campurkan di dalam bahan A. Bahagikan kepada dua bahagian. Satu bahagian dibiarkan warna putih, satu bahagian lagi letakkan pewarna coklat dan coklat masakan
  3. Sediakan acuan. Masukkan satu senduk adunan coklat, taburkan almond cincang dan bakar.
  4. Kemudian masukkan 1 senduk lapisan putih, tabur almond dan bakar.
  5. Ulang sehingga habis.



No comments:

Post a Comment

harap maaf kalau saya lewat atau tak sempat balas komen anda ...