Friday 1 July 2016

Biskut Bangkit Cheese



   Assalamualaikum.... Ni adalah kuih traditional yang dah jadi moden sebab dah tambah cheese.... Memang sedap baq hang... Lemak-lemak masin, cair dalam mulut... Tak dapat nak bayang... Satu ja aku nak bagitau, biskut ni akan kembang tau... Baik jarak-jarakkan. Kalau tak mesti melekat.... Rasanya ni pun biskut yang last aku share kat sini... Kalau ikutkan ada lagi tiga jenis... Tapi rasanya lain kali la aku share... Tambah-tambah biskut samperit aku yang kembang setaman... Salah tang mana tak tau la... Padahal dah dua kali aku buat sebelum ni... Tahun ni buat tak mau jadi pulak... Sedih-sedih... Nanti kena cuba lagi laa... Tapi aku ni bukan boleh kira, kalau rajin ada la resepi aku share lepas nii... Apa-apa pun selamat hari raya....Maaf zahir & batin...




Biskut Bangkit Cheese
Resipi : Diana FRD
Sumber : AlongRoz@HomeKreation

C&P : K1

Bahan-bahan
250g Mentega
180g Gula Aising
2 Kuning Telur
250g Tepung Ubi - sanggar 10 min
225g Tepung Jagung
1/2 sudu teh baking powder
1/4 sudu teh garam - K1 tk letak
70g Parutan Keju Cheddar
Parutan Keju - utk hiasan


Cara-cara
  1. Pukul mentega dan gula aising hingga berkrim. Masukkan telur dan pukul sebati.
  2. Masukkan bahan-bahan yang lain dan uli hingga sebati.
  3. Canai dan terap dengan acuan yang di sukai.
  4. Susun di dalam loyang yang bergris, sapu permukaan biskut dengan kuning telur dan tabur dengan parutan keju di atasnya.
  5. Bakar di rak tengah pada suhu 160C selama 15-20 minit.


No comments:

Post a Comment

harap maaf kalau saya lewat atau tak sempat balas komen anda ...