Monday 29 October 2012

Puteri Ayu


 Assalamualaikum dan selamat petang semua.. Petang ni makan apa..? Aku petang ni minum petang dengan puteri ayu. Resepi ni aku oter sikit, aku tmbah susu cair. Ni lebihan masa buat kek hari raya tu la. Ada sikit je lagi. Kalau nk buang rugi dan membazir pulak. Dok pikir-pikir baik guna untuk buat kuih. So aku pun buat puteri ayu la.. Mai tengok resepinya...

Bahan-bahan

-1 biji telur gred A
-70gm gula
-50gm tepung gandum
-40ml susu cair
-1/2 sudu teh ovalette
-1 sudu teh pes pandan
-1 helai daun pandan
-kelapa parut + garam secukupnya


Cara-Cara
  1. Panaskan pengukus. Simpul daun pandan dan masukkan dalam pengukus.
  2. Pukul telur, gula dan ovalette hingga kembang.
  3. Masukkan pes pandan, susu cair dan tepung. Gaul rata.
  4. Sapu sdikit minyak pada acuan. Bubuh sedik kelapa dan tekan supaya rapat.
  5. Kemudian tuang adunan tadi. Kukus selama 10 minit atau sehingga masak.




bestnya bau pandan....

No comments:

Post a Comment

harap maaf kalau saya lewat atau tak sempat balas komen anda ...