Monday 11 March 2024

Broken Glass Jello

Broken Glass Jello



    Assalamualaikum semua... Apa khabar...? Sihat ke...? Aku Alhamdulillah sihat walaupun cuca sekarang ni agak panas. Tapi sekarang ni dah mula hujan dah kat belah-belah perlis ni. Petang ni pun hujan baru turun. Kiranya dah 4 hari hujan turun berturut. Syukur sangat. Kurang sikit bahang panas tu... Di sebabkan musim panas ni apa kata kita buat broken glass jello ni. Mudah ja nak buatnya... Cuma kena rajin jaaa... Hahahaa.... Ni mungkin resepi last kot untuk dessert bulan posa ni. Tahun ni aku kurang rajin sikit nak buat dessert ni. Banyak minum air ja sebab musim panas. Lepas ni aku akan update pasal kek lapis pulak. Semalam aku dah siap buat kek lapis yang last untuk raya puasa ni... So, tunggu la aku post resepi kat blog ni... Bye....


Broken Glass Jello



Broken Glass Jello
C&P : Norashikin Rahmat ( cookpad )

Bahan A ( jello cube )
4gm serbuk agar-agar
60gm gula
400ml air
2-3 titik pewarna hitam dan pink


Cara-cara
  1. Masak semua bahan sampai larut dan mendidih. Bahagi dua bahagian. Warnakan pink dan hitam. Tuang dalam bekas. Sejukkan.
  2. Bila dah keras, potong kiub kecil. Letak tepi kejap.



Broken Glass Jello



Bahagian B ( milk jello )
6gm serbuk agar-agar
150gm susu pekat
100ml susu cair
450ml air
secubit garam


Cara-cara
  1. Masak semua bahan sampai larut dan mendidih. Tuangkan kedalam acuan yang disukai.
  2. Tabur jello cube tadi rata-rata kedalam milk jello. Kemudian biarkan beku. Sejukkan di dalam peti ais sebelum dipotong dan dihidang.


Broken Glass Jello

 

No comments:

Post a Comment

harap maaf kalau saya lewat atau tak sempat balas komen anda ...